سنت نیوزی ها

سه شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۰۴ ب.ظ

نئو علافان جامعه در صدد خود نمایی در خیابان ها

به گزارش سنت نیوزی ها به نقل از سنت نیوز؛ سرکوچه نشینی عادتیست که در اغلب مناطق کشور رو به زوال است اما جای خود را به پدیده نوظهور مانکنینگ داده است.

شرح ما وقع به این صورت است که در ایام پیش از این مردان و زنانی بودند که درب خانه ها یا سر کوچه ها اجتماعاتی داشتند و برای خودنمائی و یا هر چیز دیگری ساعت ها در آن محل وقت می گذراندند.

اما با روی کار آمدن مدرنیته و آشنایی این دسته از انسانها با مدلینگ و فشن دیگر سر کوچه ها را رها کرده و پا را فراتر گذاشته و وسعت دائره خودنمائی خود را بسط دادند.

بسطی که منجر به قرق شدن خیابان های شهر توسط به اصطلاح خوش تیپها و بروز ها شد.

کم کم نه تنها لباس بلکه کلام اینان نیز به نحویدگرگون شد که گویی جوانک دیپلم ناقص دیروز دکترای زبان و ادبیان انگلیسی دارد و اوکی اوکی از زبانش نمی یفتد.

اما فرهنگ اسلامی این تغیرات را نپذیرفت و اصرار بر اثبات اصالت ورزید بدین جهت مورد غضب نئو علافان قرار گرفت و این بود آغاز بازگشت به کورش کبیر.

بازگشتی که منزلت کورش را به بازی گرفته و این شخصیت بزرگ تاریخ ایران را دستخوش تمایلات و اغراض شخصی عده ای بی اطلاع از ایران و ایرانیت قرار داد.

حال سوالی که مطرح است اینست که خر لیبرالیسم فرهنگی تا کجا هی می شود و علافان کوچه بازاری کی دست از بیخاصیتی برداشته و برای ایران عزیز به جای پاچه بالا زدن در خیابان ها آستین همت را بالا می زنند.



همتی که امروز جای خالیش در بدنه جوانان و برخی مسئولین به شدت ملموس است.

به این آمار که توسط باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده است توجه فرمایید:


نرخ بیکاری جمعیت فعال در تابستان سال جاری 12/7 درصد محاسبه‌شده است. نرخ بیکاری مردان در تابستان سال جاری 10/4 درصد و برای زنان 21/8 درصد گزارش‌شده است. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در نواحی روستایی 7/9 درصد و در شهرها 14/4 است. بالاترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی 20  تا 24 است.

براساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری این گروه سنی 31/9 درصد است. در همین گروه سنی نرخ بیکاری مردان 26/6 درصد و نرخ بیکاری زنان 50/6 درصد محاسبه‌شده است.

شاخص نرخ بیکاری در تابستان سال 95 نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 1/8 درصد افزایش‌یافته است. این افزایش در نرخ بیکاری نقاط شهری 2/2 درصد و در نقاط روستایی 0/6 درصد افزایش‌یافته است. نرخ بیکاری مردان هم نسبت به تابستان 96، درصد رشد یافته است و نرخ بیکاری زنان 0/2 درصد بیشتر شده است.

 

نرخ بیکاری تابستان 95 از سوی مرکز آمار اعلام شد
 

به نظر می رسد همت ها در ایران کمی آب رفته اما هنوزچراغ امیدی به اسم اقتصاد مقاومتی در صورت تحقق سوسو میزند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۰
sonat news

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی